Tillvägagångssätt för att göra en retur

1. Kontakta Oss
Kontakta oss per mail; info@floramorochkrukatos.se, om vilken/vilka varor du önskar returnera samt orsak till retur.

2. Paketering 
Du är välkommen att returnera din vara under förutsättning att den returneras i samma skick som den var i vid leverans till dig. Varan ska returneras i sitt original emballage med tillhörande etiketter.

Ångerrätten gäller alla varor oavsett pris eller kampanj.

Du har rätt att prova din vara men vi kommer inte att acceptera din retur om varan har skadats, blivit använd (annat än för att prova), blivit nedsmutsad, tvättad eller ändrats. 

Att tänka på vid paketering av din retur: 

Då du som konsument står för transportrisken vid en retur rekommenderar vi dig att paketera varan i ett emballage som gör att den kommer fram till oss i ett i oförändrat skick. Vi ser helst att du skickar tillbaka din vara i samma emballage som den ankom i eller likvärdigt så länge varan är skyddad under transporten.

3. Hur du skickar tillbaka din vara

Efter kontakt med oss via mail om orsak av retur, paketerar du din retur och postar den till:

Floramor & Krukatös
Kaserntorget 8
411 18 Göteborg

Returprocessen kan ta upp till 14 arbetsdagar från det att du lämnat din retur hos ombudet. Vänligen avvakta denna tid och kontakta oss om det har gått längre än 14 dagar efter skickad retur. Vid kontakt är det viktigt att du informerar oss om ditt ordernummer samt kollinummer.


4. Återbetalning / Faktura
Du kommer att få ett mail så fort vi har registrerat din retur hos oss. I samband med detta genomförs återbetalning via samma betalningsmetod som du valde vid din beställning. 

Återbetalning sker inom 2-5 dagar efter att vi registrerat din retur. Återbetalning sker till samma betalningsmetod som du har betalat ditt köp med. 

Vid fakturabeställningar krediteras returvärdet via Klarna automatiskt. Har du betalat din faktura kommer ett återbetalningsärende skapas och en återbetalning ske till samma konto/kort som du använde vid betalning av din faktura. Har du returnerat delar av din beställning kommer du att få en uppdaterad faktura när din retur har registrerats hos oss. 


Du behöver alltså inte betala för den returnerade varan men det är bra att förlänga ditt förfallodatum på fakturan så att vi hinner registrera din retur och för att undvika påminnelseavgift. Detta gör du genom att höra av dig till Klarna här

5. Kostnad för retur 
Kostnad för retur är endast fraktkostnaden samt returfrakt.